Programma 2024

Hieronder vind je het complete programma van Koningsdag 2024 in Stolwijk!

Let op: het bestuur van de Oranjevereniging doet er alles aan om de activiteiten veilig te laten verlopen. Echter is deelname aan de activiteiten op eigen risico. Ouders dragen zelf de verantwoordelijkheid voor hun kinderen.

8.00 uur

Lawaaioptocht Oranjevereniging Stolwijk

Lawaaioptocht

Ook dit jaar starten we koningsdag met veel lawaai. We maken graag samen met jou heel Stolwijk wakker. Zorg dus voor veel geluid met blikken, toeters of anderen middelen. Laat je ouders wel controleren of alles veilig op de fiets gemonteerd is zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren. We starten op het dorpsplein.

LET OP!! Nieuw dit jaar is de Ontwaakbokaal voor degene die het meeste geluid kan maken.

10.00 uur

Aubade dorpsplein Oranjevereniging Stolwijk

Aubade

Ook dit jaar zal voor het gemeentehuis de aubade plaats vinden. Onder begeleiding van de Harmonie, en met ondersteunende zang van leden van het Polderkoor. Dit jaar zal burgemeester Hans Beenakker ons bezoeken om van onze aubade te genieten. Na afloop verzorgt de Harmonie een miniconcert.

10.30 uur

Mini-optocht Oranjevereniging Stolwijk

Kinderspelletjes & minioptocht

Haal je (loop)fiets, traptrekker of andere rollende voertuigen uit de schuur en doe mee met de mini optocht voor de peuters en kleuters. Voor het mooist versierde voertuig hebben we aan het einde van de optocht nog een leuke verrassing.

Voor de groepen 3 & 4 zijn er kinderspelletjes opgesteld aan het begin van In de Bogerd.

11.00 - 14.00 uur

Kinderspelletjes Oranjevereniging Stolwijk

Kraak de code

Ben jij een kei in puzzelen? Kraak de code door de woorden te vinden op en rond het Dorpsplein. Puzzel er lekker op los en krijg een lekkere verrassing als beloning. Haal hem op bij de Plus of bij de kraam op dorp. Of download hem alvast!

Download hier de pdf met de puzzel

13.00 uur

Fietstocht Oranjevereniging Stolwijk

Fietstocht

Vanaf 13.00 uur kunnen we de oranjetompouzen eraf fietsen tijdens de fietstocht. We laten je de mooiste plekjes van het Groene Hart zien. Met uiteraard een gezellig rustpunt onderweg.

13.00 - 16.00 uur

Kleedjesmarkt Oranjevereniging Stolwijk

Kleedjesmarkt

Heb jij nog oud speelgoed waar je niet meer mee speelt, kleding die je niet meer past en wil je graag een zak centje verdienen? Leg dan vanaf 13.00 uur je kleedje neer op de kindervrijmarkt.

15.00 uur

Middagspel Oranjevereniging Stolwijk

Middagspel

Dit jaar hebben we weer een uitdagend middagspel in petto. Heb jij spierballen en ga je geen uitdaging uit de weg dan zijn we opzoek naar jou! Strijd tegen elkaar tijdens verschillende onderdelen.

Hele dag!

Mooist versierde tuin Oranjevereniging Stolwijk

Mooist versierde voortuin/gevel

Wordt jouw voortuin/gevel de mooiste van Stolwijk in 2024? Haal alle oranjeversiering uit de kast en trommel iedereen in huis op om samen je voortuin/gevel zo origineel en mooi mogelijk te versieren.

Bij de aubade wordt de winnaar bekend gemaakt en die mag een mooie bijpassende prijs in ontvangst nemen.

Hele dag!

Kleurwedstrijd Oranjevereniging Stolwijk

Kleurwedstrijd

Ben je tussen 3 en 6 jaar en wil jij je eigen kleurplaat winnen om op te kunnen eten?

Download dan hier snel de pdf of haal hem op bij de Plus supermarkt.

Kleur hem zo mooi mogelijk en lever hem in op Koningsdag bij onze kraam op het dorpsplein. Je kan deze ook eerder al in de brievenbus van Goudseweg 26 in Stolwijk inleveren.

Wij kunnen jouw steun goed gebruiken, word daarom ook lid van onze vereniging!

Volg ons op social voor het laatste nieuws:

Contact met Oranjevereniging Stolwijk

Onze vereniging wordt in stand gehouden door vrijwilligers. Tijdens activiteiten ze zijn herkenbaar aan de oranje jassen of hesjes met opdruk. Spreek iemand aan als u een vraag heeft of een compliment wil geven.

Mail ons voor andere vragen, opmerkingen of een compliment!