Programma allegorische optocht 5 mei 2020

De Oranjeverenigingen van Stolwijk en Berkenwoude organiseren op 5 mei 2020 weer een allegorische optocht, zoals we dat iedere 5 jaar gewend zijn. Hiermee vieren we dat we al 75 jaar in vrijheid mogen leven. Het thema van de optocht is “Vrijheid verbindt al 75 jaar”.

Voor de deelnemers uit Berkenwoude is de start van de route vanaf de Bernardsstraat. Na een rondgang door het dorp wordt er via de Benedenheulseweg en Benedenkerkseweg naar Stolwijk gereden. Daar wordt aangesloten bij de wagens die opgesteld staan in Stolwijk.

Voor de Stolwijkse deelnemers is om 10.00 uur is de officiële ontvangst van het bevrijdingsvuur uit op het Dorpsplein van Stolwijk, welke door een groep sporters is opgehaald uit Wageningen bij hotel “De Wereld”. Na afloop van de ontvangst start de optocht met een rondgang door Stolwijk. Daarna gaat de tocht via het Dorpsplein van Stolwijk, Goudseweg, Beijerscheweg, Achterbroek, Kerkweg naar Berkenwoude. Hier zal een pauze worden ingelast zodat alle wagens goed bekeken kunnen worden. Na de prijsuitreiking voor de mooiste wagens zal om ongeveer 15.00 uur de “Stolkse” wagens weer verder via de Benedenheulseweg en Benedenkerkseweg naar het Dorpsplein van Stolwijk.

De tocht wordt in twee categorieën opgesplitst n.l. een Allegorisch gedeelte en een op het thema “Vrijheid Verbindt al 75 jaar“ gedeelte. Op beide onderdelen zal er door de jury bekeken worden wie er de mooiste of origineelste wagen heeft gemaakt. De uitreiking van de prijzen vindt in Berkenwoude plaats.

Voor deelname aan de optocht kunt u zich opgeven met het onderstaande inschrijfformulier. In verband met de veiligheid en de lengte van de tocht is het niet toegestaan dat er in de optocht wagens voortgetrokken door dieren meedoen.

Aan deze optocht kan meegedaan worden door verenigingen, stichtingen, bedrijven en particulieren..Opgeven kan middels het bijgaande formulier. We hopen natuurlijk dat er veel wagens zullen meedoen zodat het weer een mooie en gevarieerde optocht wordt.

Meedoen en Inschrijven

Wil je meedoen, schrijf je dan

Naam inschrijving

Woonplaats

Telefoonnummer

Start de tocht in:
BerkenwoudeStolwijk

Omschrijving en afmetingen van het totale deelnemende voertuig.
(b.v. vrachtwagen, tractor, oplegger; lengte, breedte en hoogte. Denk aan haakse bochten naar de Achterbroek en de brug bij de Beijerscheweg! )